Solutions to improve the efficiency of student management on social networks: A case study at Lac Hong university
DOI:
https://doi.org/10.61591/jslhu.15.325Keywords:
Social networks, Students, Lac Hong University, Student management, Etiquette on social networksAbstract
Social networks are new media platforms in comparison with the development of communications in general. However, social networks have developed rapidly and made significant impacts on the formation of psychological status, awareness and cultural etiquette of users including students. Besides the positive effects, it is believed that the consequences which social networks lead to are real for the cultural and moral life of the society in general, and of students in particular. Extensive use of social networks for student management is now a real need for universities in Vietnam. On the basis of analyzing the dual impacts of social networks on students at Lac Hong University, this article focuses on discussing the necessity of managing students on social networks and proposing solutions for effective management.
References
. T. V. Thạch, Quản lý thông tin trên mạng xã hội góp phần ngăn chặn các quan điểm sai trái, thù địch hiện nay, Tạp chí Khoa học chính trị, 2020, vol. 9, pp.31-36.
. Đoàn Trung Dũng, Võ Văn Chi, Mạng xã hội và công tác tư tưởng của Đảng Cộng Sản Việt Nam hiện nay, Tạp chí Sinh hoạt lý luận, 2019, vol. 5, pp. 28-32.
. N. T. Huyền, Tăng cường quản lý nhà nước về văn hóa trên mạng xã hội hiện nay, Tạp chí Lý luận chính trị, 2022, vol. 530, pp. 110-115.
. S. KEMP, We Are Social & Hootsuite, Digital 2022: Vietnam, 15 02 2022. [Online]. Available: Link:https://datareportal.com/reports/digital-2022-vietnam?rq=viet. [Accessed 05 2022].
. S. KEMP, We Are Social & Hootsuite, Digital 2022: Global Overview Report, 26 01 2022. [Online]. Available: https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overview-report. [Accessed 05 2022].
. L. Do, Công tác quản lý mạng xã hội trong tình hình mới, Tạp chí Cộng sản online, 15 08 2017. [Online]. Available: https://tapchicongsan.org.vn/web/guest/thong-tin-ly-luan/-/2018/46405/cong-tac-quan-ly-mang-xa-hoi-trong-tinh-hinh-moi.aspx. [Accessed 05 2022]
. N. C. Minh, Kĩ năng cần thiết để trở thành công dân số, Trang thông tin điện tử Cục Tin học hóa, 30 12 2020. [Online]. Available: https://aita.gov.vn/ki-nang-can-thiet-de-tro-thanh-cong-dan-so. [Accessed 05 2022]
. Microsoft, Civility, Safety & Interaction Online, Microsoft, 2018. [Online]. Available: https://www.microsoft.com/en-us/online-safety/digital-civility. [Accessed 05 2022].
. Microsoft, Civility, Safety & Interaction Online, Microsoft, 2019. [Online]. Available: https://www.microsoft.com/en-us/online-safety/digital-civility. [Accessed 05 2022].
. Microsoft, Civility, Safety & Interaction Online, Microsoft, 2020. [Online]. Available: https://www.microsoft.com/en-us/online-safety/digital-civility. [Accessed 05 2022].
. Microsoft, Civility, Safety & Interaction Online, Microsoft, 2021. [Online]. Available: https://www.microsoft.com/en-us/online-safety/digital-civility. [Accessed 05 2022].
. Vân_Anh, Bộ TT&TT sẽ thí điểm đánh giá, công nhận các nền tảng số Việt Nam phục vụ người dân, Báo điện tử Vietnamnet, 09 04 2022. [Online]. Available: https://vietnamnet.vn/bo-tt-tt-se-thi-diem-danh-gia-cong-nhan-cac-nen-tang-so-viet-nam-phuc-vu-nguoi-dan-2007319.html. [Accessed 05 2022].
Văn Đình Vỹ Phương & Cộng sự, Khảo sát tình hình sử dụng mạng xã hội của sinh viên Trường Đại học Lạc Hồng, 02 2022. Available: https://forms.gle/G77MEF4KgEDDysWS8.