Factors affecting green purchase behavior: Researching consumers in DONG NAI province
DOI:
https://doi.org/10.61591/jslhu.15.319Keywords:
Green product features, Social affect, Green promotional activities, Feel the price of green products, Environmental awarenessAbstract
The aim of the study is to determine, measure and evaluate factors affecting green purchase behavior in Dong Nai province, the survey results have 470 valid answers. After evaluating the scale's reliability through Cronbach's Alpha coefficient and exploratory factor analysis EFA, observed variable factors running multiple linear regression have been analyzed, identified five factors affecting green purchase behavior. Five factors are ranked in order of priority according to the standardized regression coefficient, including: (1) Green product features; (2) Social affect; (3) Green promotional activities; (4) Feel the price of green products; (5) Environmental awareness. Based on the results of running multiple linear regression, the authors proposed managerial implications to improving the green consumption behavior of consumers in Dong Nai province.
References
Zhuang, W., Luo, X., & Riaz, M. U. (2021), “Factors influencing green purchase intention: A meta-analysis approach”, Frontiers in Psychology, Vol. 13, No. 3, pp. 1- 15.
Maheshwari, S. P. (2014), “Awareness of green marketing and its influence on buying behavior of consumers: special reference to Madhya Pradesh, India”, AIMA Journal of Management & Research, Vol, 8, No. 4, pp. 1-14.
Sharma, K., Aswal, C., & Paul, J. (2023), “Factors affecting green purchase behavior: A systematic literature review’, Business Strategy and the Environment, Vol. 32, No. 4, pp. 2078-2092.
Reshmi, R., & Johnson, B. (2014), “A study of buying behavior of green products”, International Journal Of Research In Commerce & Management, Vol. 5, No. 12, pp. 39-45.
Pradeep, J. (2012), “Effect of environmental concern & social norms on environmental friendly behavioral intentions”, Business Intelligence Journal, Vol. 5, No. 1, pp. 169-175
Hồ Mỹ Dung, Nguyễn Thanh Hùng, Nguyễn Thị Phương Uyên, Nguyễn Phi Phụng (2019), “Các nhân tố ảnh hưởng đến ý định tiêu dùng xanh của người dân tại thành phố Trà Vinh”, Tạp chí khoa học kinh tế, số 7, trang 44-57.
Hà Nam Khánh Giao và Đinh Thị Kiều Nhung (2018), “Một số yếu tố ảnh hưởng đến hành vi tiêu dùng xanh tại thành phố Hồ Chí Minh”, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Tài chính – Marketing, số 30, trang 46-55.
Hoàng Trọng và Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2011),
Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, Nhà xuất bản Hồng Đức, Thành phố Hồ Chí Minh.
Nguyễn Đình Thọ (2012), Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh, Nhà xuất bản Lao động xã hội,
Thành phố Hồ Chí Minh.
Hoàng Trọng Hùng, Huỳnh Thị Thu Quyên và Huỳnh Thị Nhi (2018), “Các yếu tố ảnh hưởng đến hành vi
tiêu dùng xanh của người tiêu dùng tại thành phố Huế”, Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Kinh tế và Phát triển, số 5A, trang 199-212.