Factors influencing customer satisfaction with ATM services at Commercial banks in Dong Nai province
DOI:
https://doi.org/10.61591/jslhu.16.203Keywords:
Internal control system,, Effectiveness,, Dong Nai Tax Department,Abstract
This study aims to identify the factors influencing the Customer Satisfaction (SHL) of customers using ATM card services at banks within the Dong Nai province area, thereby providing recommendations to enhance customer satisfaction, improve service quality, and attract more customers to use ATM card services. The exploratory factor analysis and regression analysis methods were applied to a dataset of 570 customer surveys from ATM card users within the Dong Nai province area. The research results revealed five factors that positively affect the Customer Satisfaction of customers using ATM card services at banks within the Dong Nai province area. These factors include Tangible Facilities (HH), Responsiveness (DU), Assurance (DB), Network Operation (ML), and Pricing (GC). The results will provide leaders of local credit unions in Dong Nai province with the necessary information to enhance the development of ATM service activities.
References
. A. Parasuraman, Valarie A. Zeithaml, and Leonard L. Berry. Reproduced with Permission of the A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research Want More Papers Like This? Journal of Marketing. 1985; 49(4): 41–50.
. Lu, C.-C., Wu, I.-L., & Hsiao, W.-H.. Developing customer product loyalty through mobile advertising: Affective and cognitive perspectives. International Journal of Information Management. 2019; 47: 101–111.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2018.12.020
. Cegarra-Navarro, J. G., Papa, A., Garcia-Perez, A., & Fiano, F. An open-minded strategy towards ecoinnovation: A key to sustainable growth in a global enterprise. Technological Forecasting and Social Change. 2019; 148 (September). 119727.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2019.119727
. Parasuraman, A., Zeithaml, V.A. and Berry, L.L. SERQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality. Journal of Retailing. 1988; 64 (January): 12-40.
. Subail A. Bhat, Mushtaq A. Darzi, and Shakir H. Parrey. Antecedents of Customer Loyalty in Banking Sector: A Mediational Study. Vikalpa: The Journal for Decision Makers. 2018; 43(2).
DOI: https://doi.org/10.1177/0256090918774697
. Ong, K. S., Nguyen, B., & Syed Alwi, S. F. Consumer-based Virtual Brand Personality (CBVBP), Customer Satisfaction and Brand Loyalty in the Online Banking Industry. International Journal of Bank Marketing. 2017; 35(3): 370–390.
DOI: https://doi.org/10.1108/IJBM-04-2016-0054
. Zeithaml, V. A. and Bitner, M. Services Marketing: Intergrating Custtomer Focus Across the Firm. 2000, Irwin McGraw-Hill.
. Richard L. Oliver, Roland T. Rust, Sajeev Varki. Customer Delight: Foundations, Findings, and Managerial Insight. Journal of Retailing. 1997; 73(3): 311–336.
DOI: https://doi.org/10.1016/S0022-4359(97)90021-X
. Nguyễn Thanh Vũ, Hà Thị Thanh Thúy, Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của khách hàng sử dụng thẻ tín dụng tại ngân hàng TMCP Đầu tư và Phát triển Việt Nam - Chi nhánh Phú Mỹ Hưng, Tạp chí công thương, 2021, Số 1, tháng 1 năm 2021.
. Nasrin Jazani, Akram Hadizadeh Moghadam, Mohammad Reza Hamidizadeh, Babak Dolati Miab. Identify and Rank the Factors Affecting Customer Satisfaction of E-Banking Services Using Mixed Method), International Business and Management. 2014; Vol. 8, No. 2: 162-168.
DOI: https:doi.org/10.3968/4470
. Trần Hồng Hải. Nghiên cứu các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của khách hàng sử dụng địch vụ thẻ ATM của Ngân hàng thương mại cổ phần ngoại thương Chi nhánh Vĩnh Long, Luận văn thạc sĩ kinh tế, 2013. Đại học Tài chính – Marketing.
. Lê Ngọc Diệp, Lê Đình Hải, Võ Thị Kim Hằng, Lê Huyền Trang, Lê Thị Cẩm Nhung. Các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của khách hàng cá nhân đối với chất lượng dịch vụ thẻ ghi nợ nội địa tại Ngân hàng thương mại cổ phần Ngoại thương Chi nhánh Đồng Nai. Tạp chí Khoa học và Công nghệ lâm nghiệp. 2017; số 6 – 2017: 176 – 186.
. Nguyễn Việt Hùng, Phan Thanh Hải. Nghiên cứu được thực hiện nhằm đo lường các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của khách hàng đối với chất lượng dịch vụ thẻ được cung cấp bởi Ngân hàng Nông nghiệp và Phát triển nông thôn chi nhánh tỉnh Kiên Giang (Agribank Kiên Giang), Tạp chí Tài chính, 2019, đăng ngày 11/02/2019.
. Nguyễn Đình Thọ, Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh, Nhà xuất bản lao động xã hội, 2011, Hà Nội.
. Nguyễn Hồng Quân, Các nhân tố tác động đến sự hài lòng chất lượng dịch vụ ngân hàng điện tử: nghiên cứu tại ngân hàng thương mại tiên phong. Tạp chí quản lý và kinh tế quốc tế, 2019, số 125.
. Nguyễn Thành Công. Các mô hình đo lường chất lượng dịch vụ ngân hàng. Tạp chí Phát triển và Hội nhập. 2015. số 20. 01-02/2015.